29 Temmuz 2013 Pazartesi

1877


Sene 1877, 
Haymarket Olayları, Chicago, 
Albert Parsons'a dediydim ki, dostum havada terör kokusu var. 
Zira az sonra cadı avı başlayacaktı.

1877 Chicago ile 2o13 Ülkem, biliyorum gördüm yaşadım: 
Alın o günlerden birkaç kare:
McCormic Grevcileri fabrikaya yürümeye başladılar.
Kimse kışkırtmadı onları.
Kimse zorlamadı yürümeye, ,
dinlemeyi bıraktılar, 
dış kapılara doğru yürüyüşe geçtiler
Ama daha onlar bir şey yapmadan fabrika polisleri ateş etmeye başladı. 
Savaş alanına döndü orası.
Grevciler silahsızdı. 
Polis sıra olmuş, 
tabancalar bir kol uzaklıkta, 
tüfekler desen öyle, 
rast gele ateş ediyorlardı.

Fabrikanın bu rağmen takviye istediğini gördüler. 
Bu uzun vakit ister değil mi?
Ama sanayide bir araba polis yetişti, 
arkasından iki araba...
Derken silahlı 200 polis sardı her yanı.

Ben değil, tarih yazıyor...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder