15 Şubat 2013 Cuma

kurban


Kadın, çocuk ve bakirelerin Nil Nehrine kurban diye bırakıldıklarını, 
Yunan'da kölelerin adaklığını da gördüm. 
İsli puslu zamanlar değildi.

Kaşgarlı ile, Divanü Lügati't Türk'ü hazırlarken 
çoktanrılı zamanda kurban için Yagış dendiğini yazmıştık.

Günahlarını affettirmek için kurbanlar kesen kavimler de gördüydüm. 
Saf masum hakikaten inanmış insanlardı. 
Onlara bir zaman şamanlık yaptım.

Her zaman ve birçok işte olduğu gibi 
kurban meselesinde de 
işin sistematiğini ve modern mantığını Sümerli dostlarım kurmuştu.

Sümer'de en kıymetli kurban olan kuzunun etinden, 
Tanrı Şakkan'a daha çok yaranmak için kebabı o zaman icat etmiştik.

Tanrı Şakkan'ı bilmem ama biz çok memnun olmuştuk. 
Lakin rakıyı, kurban kuzusundan kebapla hiç içmemiştik.

Ve fakat 
Aztek ve Mayaların kurban mantalitelerini hiç tasvip etmemiştim; 
onları çok eleştirmiş, 
haddizatında götü de zor kurtarmıştım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder